Împotriva campaniilor publicitare…


Fie că e vorba de televizor, radio, ziare, reviste, pliante, internet, pe stradă, sau chiar acei vânzători ambulanți de chilipiruri care îți apar câteodată și pe la ușă, oriunde dai peste reclame și tot felul de așa zise promoții ce te îndeamnă să cumperi tot felul de rahaturi și tot felul de lucruri total nefolositoare în mare parte. Fie că e vorba doar de o tendință cu care societatea ne-a îndoctrinat, adică să consumăm cât mai mult, astfel că a intrat în firea noastră să cumpărăm chiar dacă uneori suntem atrași ca un magnet de niște lucruri care nu ne trebuiesc cu adevărat. E la fel ca și un control mental, un control bine realizat de mass-media, implicată direct în modul de producere a diverselor sisteme de manipulare în masă (a se înțelege reclame), prin aplicarea și promovarea unor metode de marketing cât mai agresive în perioada ultimilor ani, astfel că suntem bombardați cu publicitate indiferent că vrem sau nu… adică, chiar dacă nu am vrea, tot nu putem scăpa de acele pliante pe care le găsim în poștă spre exemplu, sau publicitatea agresivă de pe internet.

În mediul virtual – pe internet adică, publicitatea a cunoscut o evoluție uriașă în ultimii ani, odată cu modernizarea internetului, accesul a cât mai multe persoane la mediul online, a făcut ca cei ce promovează ceva sau încearcă să își vândă produsele, să o facă la un nivel nemai-întâlnit până acum. Un bun simplu sunt acei idioți cu cap de dovleac,  care își pun sau introduc pe bloguri sau pe forumuri acea publicitate de tip „AdSense” sub formă text de la Google pentru câțiva cenți per click, crezând astfel că or să facă mare avere. Odată cu creșterea informației publicitare, a crescut și revoltarea/repulsia celor care urăsc cu adevărat acest mod de campanie murdar, acela de a-ți băga cu forța publicitate chiar și în anumite profile ale unor rețele de socializare precum mySpace sau hi5, motiv pentru care chiar am decis ca de astăzi să renunț definitiv la serviciile acestor două rețele de socializare… atâta timp cât ai un profil, găzduit cei drept, de aceste rețele de socializare, nu mi se pare corect să mi se bage cu forța în propriul meu profil tot felul de kkt-uri publicitare. Ori oferă un serviciu de calitate ori mai bine se apucă de făcut altceva. Înțeleg și că traficul pe internet costă sau că acele companii vor să mai obțină și profit, ok, să găsească alte metode ori să ceară bani pentru anumite servicii mai complexe (și care să își merite banii), dar să nu îmi bage pe gât cu de-a sila publicitate, pentru că urăsc la culme astfel de acțiuni. La început acele rețele de socializare ofereau niște servicii ireproșabile fiind chiar în top (bine, că și atunci exista publicitate, însă nu în profil, plus că erau mai cu bun simț), însă cu timpul, tendința ființei umane dar și obiceiul prost de a se lăcomi în a obține și mai mult, în cazul de față „profit” și astfel treaba se împute mai departe. Facebook-ul în schimb a știut să împace într-un fel și capra și varza până acum, așa că, măcar aici poți să dai disable la publicitate și pe lângă asta mai poți și să îți spui motivul atunci când dai disable la o campanie/reclamă publicitară ce nu îți convine sau care este împotriva principiilor tale să zicem, așa că, aici Facebook-ul a adus un concept diferit față de celelalte rețele de socializare virtuală.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: