Shazam…


De multe ori mă întâlneam în situația nefericită când auzeam o melodie însă nu știam cine o cântă sau cum se numește. Indiferent că eram acasă, plecat cu treburi sau la servici (la vechiul servici, că la noul job nu mai ascult eu radio), mă loveam de aceeași problemă în sensul că ascultam o melodie dar nu aveam nici-o idee despre numele acesteia sau a artistului. Astfel că trebuia să recurg la metoda clasică de investigație, astfel dacă auzeam respectiva melodie la radio, pentru a afla cine e artistul și cum se numește melodia, de multe ori trebuia să bâjbâi pe pagina de internet a respectivului post de radio ca să văd clasamentele/topurile recente (asta dacă auzeam o melodie mai nouă, că altfel erau oribil de greu să găsesc informațiile dorite).

Asta până în luna Februarie când mi-am schimbat telefonul mobil și tot umblând pe internetul telefonului mobil, într-un magazin virtual, am dat peste o aplicație care m-a lăsat rece la început: „Shazam”.

Ce face aplicația respectivă, poate vă întrebați? Ei bine, să presupunem că suntem într-un loc și auzim o melodie care ne place foarte mult pe moment, dar nu știm nici numele melodiei și nici artistul sau formația care o interpretează, așa că luăm frumos telefonul cu aplicația Shazam gata instalată, deschidem aplicația, se conectează la internet (atenție, că trebuie să aveți internet pe telefonul mobil, că altfel degeaba!) și după zece secunde de ascultat cu mobilul, ne oferă detaliile mult dorite despre melodia respectivă. Simplu! După ce am văzut de ce este capabilă această aplicație minune, am rămas uimit și bucuros de marea descoperire, astfel că toată treaba migăloasă prin care trebuia să trec că să aflu numele sau artistul unei melodii sunt acum de domeniul trecutului.

Bun, melodiile internaționale ale unor artiști și/sau formații arhicunoscute le recunoaște de regulă în procent de 100%, în toate cazurile cu tot felul de melodii încercate, dar cum eu sunt Român la origini, m-am apucat și de ceva teste cu melodii românești… Așadar, din melodiile românești testate, unele le recunoaște iar altele nu. Astfel, aplicația a recunoscut artiști și melodii luate la întâmplare precum Paula Seling cu o melodie recunoscută Ochii tăi, alta nu: Chiar nu înțelegi; Laurențiu Cazan cu Say Something, Tupeu de borfaș a celor de la La Familia, Dragostea mea de la Holograf și… cam atâtea că mi-au expirat cele 5 încercări de recunoaștere pe lună disponibile în versiunea demo, dar dacă vreți unlimited, atunci va trebui să achitați o taxă modică de 4 euroi pentru 999 de vizite/recunoașteri sau dacă nu aveți chef de dat bani, atunci așteptați până următoarea lună când se resetează cele 5 recunoașteri free. Deși nu ascult țigănii gen lăutărească și/sau manele, am încercat aplicația și cu așa ceva iar rezultatul, mai mult decât evident a fost zero.

Spre final mai menționez și faptul că aplicația suportă multe terminale mobile cu o varietate de sisteme de operare.🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

