Înapoi în 1959…


Ieri, când citeam prinbraşov am dat peste un articol cu o poză ce infăţişa Hotelul Aro Palace de acum 50 ani şi care mi-a captat interesul, aşa că m-am apucat să citesc acel articol, care m-a dus mai apoi la oraşulmemorabil, unde am avut ocazia să dau peste o poză din anul 1959 cu cartierul în care am crescut şi încă în care imi traiesc şi acum tinereţea… Tractorul din oraşul Stalin, că Braşovul aşa se numea în perioada aceea.

Numai ce am privit acea poză, că am şi rămas destul de profund atins gândindu-mă la simplitatea din acele vremuri, când oamenii aveau timp să îşi trăiască viaţa, când nu exista atâta poluare şi agitaţie precum găsim în zilele noastre. Parcă erau nişte vremuri inocente în care modestia se îmbina perfect cu traiul simplu al oamenilor, fără blocuri, tehnologie şi aglomeraţia copleşitoare a maşinilor din zilele noastre. Şi când stau să mă gîndesc că eu, ca şi fiinţă umană nici măcar nu existam atunci, de fapt, atunci abia îşi trăiau copilăria la maxim părinţii mei.

Oare cum ar fi fost viaţa atunci, când nu exista nici măcar cea mai la îndemână unealtă de manipulare în masă… Televizorul?

Interesante vremuri, însă, peste vre-o 50 de ani, generaţiile viitoare probabil vor spune la fel despre felul în care trăim acum… în prezent. Poza a fost făcută dintr-o hală a Uzinei Tractorul, pe atunci uzina numindu-se “Ernst Thalmann”.

 

 

*Poză preluată de pe Oraşul Memorabil!

  1. 21 noiembrie 2010

Lasă un comentariu